poniedziałek, 24 stycznia 2011

Zielone rozgrzewanie- gęsty krem z brokułów

Jako, że na Mikołajki sprawiłam sobie prezent w postaci blendera, nadszedł najwyższy czas żeby go wypróbować. Miałam wiele kulinarnych marzeń, a w pierwszej kolejności postawiłam na zupę krem z brokułów, gdyż zielony kolor jest o tej porze roku szczególnie pożądany.
Szukając wskazówek jak zrobić taką zupę natknęłam się na wiele różnych przepisów. Żaden jednak nie podpasował mi pełni, dlatego wymyśliłam własny. Oczywiście najbardziej prosty i szybki.;)
 Zupa może nie ma najmniejszej ilości kalorii, ale jest  zdrowa a poza tym trwa zima, także usprawiedliwienie jest jak najbardziej słuszne!
Potrzebne składniki:

  • paczka mrożonych brokułów (450g)
  • 2 ząbki czosnki
  • 2 małe cebule/ 1 duża
  • śmietana 12% (w tym przypadku naprawdę nie polecam zastępowania jogurtem..)
  • kostka bulionowa, najlepiej drobiowa
  • serek topiony
  • kromki razowego pieczywa (ok. 3)
Brokuły wrzucamy do wrzącego bulionu, gotujemy do miękkości. W tym czasie szklimy na patelni cebulę i czosnek. Odlewamy trochę wody z brokułów, tak aby ledwo zakrywała brokuły (inaczej zupa będzie mało gęsta), dodajemy cebulę, czosnek i miksujemy. Następnie dodajemy serek topiony, odrobinkę śmietany i zagotowujemy.
Podsmażamy chleb pokrojony w kostki wraz z czosnkiem( grzanki będą bardziej aromatyczne)
Robimy kleksy ze śmietany, wrzucamy grzanki i wcinamy ze smakiem!
Na przygotowanie tej pyszności nie potrzeba więcej niż pół godziny, zachęcam.

2 komentarze:

  1. Wyglada ciekawie :) musze sprobowac!
    http://doctor-makeachange.blogspot.com/ zapraszam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kurcze.. kolejny pamiętnik kulinarny.. a ja nadal nie miałam okazji dowiedzieć się jak smakuje krem z brokułów.. to chyba czas by się w końcu przekonać ;-))

    POzdrowienia (www.przysmakiewy.pl) - Biedr_ona.

    OdpowiedzUsuń